tisdag 31 mars 2009

Tankar och promenader

En dag till försvann, och det väldigt snabbt idag. Undrar varför egentligen. Kanske är det den bortlämnade timman som gör att tiden går ännu snabbare eller så blir det så när man blir äldre.

Idag var jag på jobbet, i mitt lilla arkiv. Det börjar snart se bra ut, måånga hängare har fått lappar som berättar vad det är i de:) Sen har jag tagit med mig vaniljbullarna till fikat och tur var väl att de uppskattades:)

Det var skönt med lite varma vindar, man blir nästan lite lycklig:) När jag kom hem hängde jag med på en skön promenad, det behövdes nog, röra på sig lite.

Sen har jag börjat tänka på vad jag EGENTLIGEN vill, det kanske är dumt. Men jag vill veta vad mitt kall är. Jag kanske borde utbilda mig till laboratoriemänniska istälet, eftersom jag älskar att pyssla, eller så ska jag iallafall prova att komma in på arkitekturlinjen igen.

Jag tror jag behöver ett jobb där jag får vara så flummig och oorganserad som jag ofta är, och ändå uppskattas för det. Hmmm.. på min CV: väldigt flummig, glömsk och virrig, gillar att småpilla och skapa. Några förslag?

Det jag vet jag vill läsa är flera kurser i ljudteknik, ljussättning och färgsättning. Jag vill veta hur det påverkar människan, hur man kan skapa bra rum att vara i, jag vill för en gångs skull vara engagerad i det jag gör. Nu är jag bara engagerad i att slutföra min utbildning, men inte så exalterad av att jobba som byggnadsingenjör, i varje fall inte när det känns som att jag kan ingenting. Men jag ska ge det minst en chans. Inte ska dessa tre år vara bortkastade. (Är de faktiskt inte för jag har träffat många underbara människor, men ändå).

Förlåt ni att jag kastar ut mina bekymrade tankar idag, känner bara att de behöver bli nedskrivna:)

Kramar, I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar