måndag 9 mars 2009

Mellanledigt

Idag blev det Lund ovh Arlöv, och mamma fick stanna hemma alldelens själv. Tur hon nästan hittar i stan nu:) Kom hem precis så jag kunde hjälpa henne med väskorna ner till stationen och vinka av henne. Det var rätt skönt att hon var här, jag slapp göra saker jag inte riktigt är bäst på (t.ex. byta handfat:P) och hon hade det lugnt, hoppas jag.

Mina blommor gillar nog henne mer än vad de gillar mig, tulpaner har sett jättefina ut i tre dagar nu (de jag köpte kroknade rätt så snabbt), hon har plockat bort alla torra blad på mina krukväxter och vattnat. Tror mina växter är glada att hon dök upp:) På sommaren brukar de ju vattnas av regnet o växer så det knakar utan att jag behöver göra någonting.

Nu kan jag dock inte ställa ut de ännu, trots att i GP bekräftade metereologerna att våren är officiellt kommen nu, en vecka med temperaturer över noll grader. Och krokusar har börjat sin vandring upp genom marken, till solen och kanske snart även värmen. Här i Skåne måste man vara uppmärksam, allt blir grönt på en dag, och man märker inte ens hur det gick till! Knopparna ser redan ut att slå ut när som helst. Långtar till att körsbärsträden ska börja blomma i parken. Då är det verkligen vårigt:)

Synd det inte går lika bra och fort med mitt pluggande. Nu har jag "tagit ledigt" i snart fem dagar. Det är inte hälsosamt för en student, speciellt när tentan är på lördag:( Får skylla mig själv som sitter här och skriver. Det är bara så tråååkigt. I force myself then.

Här är bilder på en fluffigare transan. Nu har han inte ben som dinglar, efter att jag har fluffat till vaddet som var i honom. Han är tjockis:D










Jag borde ha vettigare saker för mig... Pusshej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar