lördag 7 mars 2009

Hemmabesök

Idag har det blivit mest en dag med huvudvärk (trodde jag skulle bli förkyld, men min kropp är tacksam och kämpar på), lite plugg på det, och hämta upp mamma på stationen blev det också:)

Igår städade jag rent o fint (så när som på alla saker jag inte orkar göra av mig med), hämtade upp gästmadrasserna och fixade så det skulle bli mysigt o fint hemma hos mig igen. Antar att ni känner igen syndromen, att växterna står halvdöda, kylskåpet är tomt och det är damm i vartenda hörn - när man har pluggveckor.

Nu har iallafall kylskåpet vattnats, växterna städats och dammet fyllts på, eller hur var det nu igen? Det känns som att inget står rätt till längre, speciellt när man sitter med trist matte i flera timmar. Måste plugga in massa formler med, verkligen inte min grej. Men måste man så är det bara att göra.

Kanske var det inte bästa tiden att få besök, nu under tentatiden, men bättre nu än aldrig, eller hur? Imorgon är det dessutom åttonde mars, kvinnodagen som jag har firat sen jag var liten. Man blev uppassad av killar, den dagen låg det rosor och handskrivna kort på varje tjejs skolbänk. Min bror gjorde kort till mamma och ja, det är som med valentins dag, bättre att komma ihåg sin fru/tjej/syster/mamma en gång om året än ingen alls. Sen måste jag ju säga att i hemlandet har vi även en dag för killar, så det är faktiskt utjämnat:) 23:e februari fick killarna varsin röd nejlika, också ett kort och fika.

Därför känns det bra att fira lite iallafall, och jag är glad att ha mamma hemma lite ibland:) Bara andra gången hon är här och hälsar på. Synd bara vädret är så trist, då blir även staden grå och tråkig. Tänk om det vore solsken! Då glittrar havet, alla byggnader och människor ser glada och pigga ut, och vinden känns plötsligt inte av lika mycket. Hoppas det kommer lite sol, nu har jag ju tvättat fönster!

Imorgon planeras det en runda ute i stan, några timmar med böckerna och en god middag på det. Kanske får man lite helg iallafall:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar