lördag 7 mars 2009

Resevän

Kom just ihåg hur trist jag hade på tåget, o kollat på några små bärbara. De minsta verkar iofs ganska jobbiga att hantera, skriva på och så, men under 6 tusen får man några som låter ganska bra. Tror jag ska spara till en snart:

1. Acer Aspire One A110-Ab Intel Atom N270 1.6GHz / 512MB / 8GB / TFT8.9 / Linux 2017,- hos OnOff. Har iofs inte försökt mig på Linux, och den verkar vara i A6-storlek (skärmen), vilket är kanske lite smått?

2. Sony Vaio VGN-NS11M/S 6049,- hos Dustin Home
Lite större dator som låg på populära-listan när jag sökte på http://www.pricerunner.com/


3. LG E300-AC4RRV Intel Celeron 560 2.13GHz / 2048MB / 160GB / TFT13.3 / DVDRW / Win Vista Business 5754,- hos Dustin Home










Detta är ju såklart bara ett axplock, och jag behöver nog sitta halva natten för att hitta en som balanserar ihop pris, vikt, batteritid och användarvänlighet. Har ni några tips/råd tar jag gärna emot de!

Pussar, I

2 kommentarer:

  1. Tips är att ta 10" eller mer. Jobbigt att sitta med dem en längre stund annars.

    SvaraRadera