söndag 29 mars 2009

Simon's cat

God kväll!

Igår var det ju massa saker jag hittade hela tiden, så idag blev det inte så mycket till övers:P

Gjorde en rätt efter ett recept jag aldrig har testat innan och det blev gott:) Ser kanske inte så mumsigt ut, men det var det! Avokador gjorde sitt med den friska smaken och tomatsåsen gjorde sig väl till de stekta äggen. Ungefär som en pizza fast mycket snabbare:)

Igår blev det också lite drinkblandat efter maten, visserligen gott, men farligt. Utan insikten om att min kropp har varit alkoholbefriad på flera månader (undantaget lite vin till maten) blev det snabbt en karatefylla. "Tur" att kroppen reagerar på alkohol genom illamåendet, så jag kan omöjligt få i mig för mycket. Men så jag vinglar lite - ja, igår blev det ju så. Anna söp mig ner under bordet...

Idag, efter att jag hade befriats från bakfyllan (vid fyra-tiden kanske) fortsatte jag trolla i köket och ut kom dessa vaniljsåsfyllda bullar:

Inte helt dumma att stoppa ner i magen de heller:P

Det har väl varit vad jag har hunnit med idag, tyvärr. Det är nästan värre att vara ledig, man får inget gjort. Men å andra sidan är det skönt det med ibland.

Ikväll gjorde jag klart detta broderi till min tygväska, en söt katt från Simon's cat-tecknade filmen:


Han blev rätt så söt ändå:) Blommorna är ett bonus, de fanns på tyget redan när jag köpte det.

Förutom det och bakfyllan led/lider jag också av massiv träningsvärk. Igår hade vi tävling om vem av oss som kunde stå på händer längst. Mot en vägg. Och jag och Lina var som vanligt bäst:P, till jag tillslut gav upp och Lina vann. Så idag är det armar, lår och rumpa som lider (vi gjorde andra övningar också:))

Efter min vanliga runda på favoritbloggarna läste jag något jag starkt håller med om hos Spiderchick. Mycket träffande! Kanske någon mer också håller med?:)

Önskar er alla söta drömmar, för nu ska jag bädda ner mig.. klockan är mycket redan.. suck. Dumma sommartid. Jag kan faktiskt leva med mörkare kvällar ett tag, men inte en timma mindre på morgonen.

P.S.: Blev påpekad om att Spiderchick-länken ledde nånannanstans, nu är den rätt iallafall!

//I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar