fredag 20 februari 2009

Snöfall

Vaknade av ett tyst tassande ute i köket nu på morgonen - bror, som kom hem någon gång inatt (?), fixade frukost. Bäddsoffan är rätt skön att sova på, saknar den bredden hemma. Får skaffa en lite större säng sen nån gång, det är trevligt att breda ut sig lite.

Badade badkar igår, något jag påstar att jag inte gillar. Och visst - sist jag gjorde det var väl två år sen.. Kan berätta att det faktiskt var rätt skönt att bli genomvarm och plaska i skummet, men jag gillar ljudet av rinnande vatten, inte att bara flyta runt i ett tyst badrum och jäsa. Dusch går dessutom snabbare.

Här snöar det fortfarande, ungar bygger snöslott och gubbar, jag själv sitter i en varm lägenhet och gillar läget:) Lite vinter har det blivit iallafall. Jag är glad att jag inte behöver vara ute och köra i den geggan som har bildats på vägarna. Bilarna som badar i saltblandningen som är där nu mår nog inte prima om man inte tvättar av de efter varje tur. Och vem orkar med det? Ahh, skönt att inte ha de bekymmer heller:D

Ska sluta lata mig nu, solen är framme o skiner, naaajs!

Krammmmzz!

//I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar