lördag 21 februari 2009

Snart slut

På snickrandet iallafall. Skåpen är uppe och nu hoppas jag på att bror ska fixa rören, där är jag inte alls insatt. Fast nu håller han på o förbereda sig för utgång, kl. 23 på kvällen... I snart decimetersnö och på lördagkväll när bussar från stan går när de vill. Lycka till gubben säger jag bara.

Men men, här kommer bevis på genomfört arbete. Skåpen sitter iallafall kvar och det ska de väl göra ett bra tag till, har kollat så pluggarna sitter bra och inte ramlar ut.

Kanske ska sätta upp lite kantplattor imorgon, om jag vågar. Det är sånt arbete som inte kan göras om, då är det bäst att någon kunnig utför det...

Handfatet sitter förresten löst, har inte pallat skruva dit det, alldeles för trångt att göra det och sen kommer jag säkerligen ha bror i hälarna på mig om att inte skruva dit nåt innan han e klar med rören. Får väl tänka på det tills imorgon.

Annars så är det "bara" spegeln och armaturen som ska upp där, det som fattas är spotlights, eller lightspots som jag råkade döpa om de när jag ritade en badrumsuppställning till skoluppgiften. Efter den sega arbetsgången med flera rundor till affären för att man har glömt än det ena än det andra vet jag inte säkert om jag kommer kunna hålla mitt löfte längre.. Jag hoppas iallafall!

När jag kommer hem blir det matte för hela slanten, böckerna har åkt med men knappt öppnats, vilket är sorgligt, för nu har en hel vecka av planerat plugg gått tillspillo. Dumma dumma mig. Kanske kan skylla på förkylningen som har kommit ikapp mig nu, sitter och snörvlar, vilket jag har gjort hela dagen idag. Hoppas det ger med sig när jag är hemma igen, kroppen brukar återhämta sig rätt snabbt ändå.

Ja, det var väl allt jag har haft att erbjuda idag, förutom en insnöad stad någonstans vid Götet:) *Snörvel*

Kramar, I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar