fredag 20 februari 2009

Bostadspiraten

Istället för att fixa nya skruvar (det knasiga var att pluggarna passade bra men skruvarna blev för korta för att räcka till både skåpväggens tjocklek och till gängorna på expanderpluggen) åkte vi till Bostadspiraten - en butik utanför stan (mitt i skogen måste jag säga) med alla slags möbler i en salig blandning.

Hittade flera söta/annorlunda lampor som jag inte köpte (tack och lov) men tog massa bilder som jag kommer dela med mig när jag får tillgång till överföringssladden igen. Bl.a. var det en jättefin lampskärm med blommor (sånt skrafs som jag vanligtvis inte fastnar för) som jag förälskade mig i. Den fick dock också stanna kvar.

Såg att detta kommer bli mitt hundrade inlägg, men känns inte riktigt som att jag har skrivit så många vettiga inlägg (om ens några?), visserligen har jag inte heller lovat något annat än lite vardag och lite flumm:-P

Bjuder på en halvsolig bild från balkongen:) Funderade ett tag på att klä mig varmt och skaffa solbränna som i alperna, haha. Fast utan märken från glasögon. Solen är ganska varm nu faktiskt, den börjar komma närmare oss:) Det är riktigt skönt, för man blir mycket piggare av ljuset. Nu när solen har gått ner och jag har fått massa god mat i magen vill jag bara lägga mig direkt.

Varför jag inte gör det då? Jo, letar recept på bläckfisk. Inte vet jag hur man tillagar fanskapet. Och får inte mer vett av att läsa i recepten. Ska man fritera eller steka så ska det vara snabbt och lätt, ska man koka så ska det kokas i 20 min-en halvtimma för att inte vara segt. Kan någon reda ut detta?? Ska iallafall prova mig fram imorgon, kanske kommer fram till något bra.

Det enda vettiga jag har hittat är denna sidan, där det står allt om spikar och hur mycket de tål. Det känns tryggt:) Tror mina M5:a och 6:a ska kunna bära upp vikten iallafall:) Sen kan man fixa lite extra bäring med konsoler under skåpet också, såg den lösningen med.

Naee, känner mig alldeles tråkig idag, dax att sova kanske!

Sova sött //I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar