torsdag 19 februari 2009

Försök nr. 1

Jaha, då var första försöket med att sätta upp skåpet slut. Borrade just i väggen och upptäckte att gipsskruvarna jag köpte var alldeles för långa, kanske ska satsa på att det är bara ett lager gips i väggen istället för två, som jag antog tidigare. Så imorgon får jag traska tillbaka till affären och inhandla skruvar av lagom längd.

Av någon anledning känns det väldigt osäkert att låta ett tungt handfat hänga i en tunn gipsskiva. Men men, så länge ingen får för sig att sätta sig på det så är det kanske ganska säkert ändå. Annars får vi en lite större toa...









Såhär ser toagolvet nu, ljust och fint, mot en sliten plastmatta som fanns där tidigare. Så skönt att få det gjort! På väggen ser ni kanske två små kryss - där är det nu två, inte lika små hål för gipspluggarna. Imorgon kommer jag med ett färdigt resultat istället (hoppas jag). Håll nu tummarna för att det här ska bli bra! Jag vill ju lyckas med mina gör-det-själv-projekt:) Nu ska jag laga mat istället, det kan jag iallafall lite bättre!

Imorgon är det ju fredag, för er arbetsbin som jobbar och sliter denna veckan, skönt, eller hur? Hade iaf jag tyckt. Skönast är det iofs att vara ledig litegrann med:) Och få göra lite som man vill. Misströsta ej! - helgen är nära^^

Kramar på er góingar!

//I

2 kommentarer:

  1. Jag skulle nog försöka hitta en regel att sätta det i.. Ett handfat väger ändå en del. Du bör nog kolla med någon fackman i affären om det går att dra i vägen. I så fall bör du nog ha något annat än vanliga plugg. Ska väl finnas några gips-ankare eller vad det nu kallas.

    Kom ihåg hur det gick med ditt barbord... ;-)

    Kram Mac

    SvaraRadera
  2. Det gick ju alldeles utmärkt ända tills bordet skulle flyttas på:P Grannarna har samma lösning, och jag tvivlar på att de har använt något annat än vanliga gipspluggar att sätta upp hela alltet på. enl. www.alltombostad.se står det:

    Expanderplugg
    Klarar så pass höga påfrestningar som 35-50 kilo. Finns i storlekarna 8-100 mm. Pluggen fungerar så att den dras samman när skruven dras åt.

    Är väl den jag har införskaffat, så lite ska den tåla nog;) Dessutom är det feta skruvar, två till handfatet och två till skåpet under:P Jag är en bra snickare;)

    SvaraRadera