onsdag 18 februari 2009

Onsdag, Borås

Elva imorse var jag iväg och kikade på en lgh, några timmar senare sitter jag i Borås och tittar på hur man lägger kakel:) Det går fort här i världen.

Har ju pratat innan om att jag har letat runt efter hyresrätter (bostadsrätt i Hbg är för anvancerat:P) Och nu fick jag chansen att gå på en visning. Men en kille står före mig i kön och har, liksom jag, tackat ja till den. Så det känns som att flyttlasset får vänta ett tag. Bara jag får tag i något innan sommaren så blir jag glad.

"Något" ska såklart motsvara alla mina krav: inte bottenvåning och helst med en solig balkong plus ett bra kök och badrum. Och såklart en lagom hyra. Resten kan man fixa till:)

Denna hade väl alla rätt förutom läget, men det kan bli bra det med. Imorgon vet jag mer. Och idag hoppas jag:)

Medan jag gör det håller färsfyllda paprikor på att bli klara och vår gästtoa börjar se mkt modernare ut, tur jag inte tog mig an att göra jobbet själv! Det enda jag ska göra nu är att sätta upp några skåp och handfat, och det kan väl inte vara så avancerat?

Får helt enkelt se imorgon. Idag åt jag min och detta årets första semla, lagom gott och gräddigt, nu kan man fasta i lugn och ro! Undrar egentligen varför man proppar i sig semlor när man inte fastar längre? Bara för att det är en lika god tradition som kanelbulledagen kanske:) De är jag nog bättre på att göra än semlebullar. Har ni ett bra grundrecept vill jag gärna ha det! Så kan jag dela med mig ang. kanelbullarna;)

Nu ska jag dock mumsa i mig mat o inte bullar.. Höres!

Pussar

//I

4 kommentarer:

  1. Vet inte om du har kaklade väggar, men tänk på att kleta i en del silikon i hålen innan du kör i pluggen. Gäller ju att tänka sig för i våtrum så att fukten inte hittar in... Då kan det bli DYRT! Sen om du har kakel så gäller det att ta det väldigt varligt när du borrar, även om du borrar i skarvarna mellan plattorna, så att inte kaklet spricker.

    Kram M

    SvaraRadera
  2. Nope, inget kakel uppå väggarna som tur är, och läsa på ska man inför varje arbete man tar sig an... Det är en liten gästtoa så det är inte riktigt ett våtrum, annars hade jag aldrig ens tänkt tanken. Förvisso kommer det vara silikon i plugghålen iallafall, för att vara på den säkra sidan:)

    Tack för tipsen iaf!

    SvaraRadera