fredag 1 maj 2009

Kökstips

Mitt gigantiska glas med smoothie som räckte både som frukost och lunch:

Vad händer hos er då? Det känns helt skumt nu, vad är det för veckodag nu? Inte känns det som fredag iallafall. Och så går tiden jättefort igen, redan maj. Kanske blir det bättre av en promenad!

Satt förut och kollade runt efter köksknivar, blev ju tipsad om Global och på deras hemsida var det massa trevliga tips om man inte är så duktig med kniven. Vad avis jag blev när jag såg hur lätt knivarna skar igenom grönsakerna, som genom smör! Min får jag kämpa med och nästan såga igenom allt. Suck. Knivarna kostar dock en del, så jag får tänka lite på det och fortsätta kämpa med min "underbara" kniv..

Drömmer också om ett ljust och stort kök där man verkligen får lust att laga god och avancerad mat. Får nog ha lite tålamod, den som lever han får se:)

//I

1 kommentar:

  1. Kanske ska börja med en knivvässare... Är bra även till framtida globalknivar :-) Även de kan bli slöa. Ikea har en bra "manuell" för 49:- tror jag... Lite intressant är dock att det står Fiskars på insidan om man kollar på den underifrån. Kan du nån annan Ikea produkt som det står något annat varumärke på??

    /M

    SvaraRadera