söndag 17 maj 2009

Söndagsmorgon

Denna morgon förtjänar lite extra uppmärksamhet - nämligen min allra första tidiga söndagspromenad! Klockan halv nio (!) var jag på benen och hämtade upp Anna för att fortsätta vidare mot sundet och strandpromenaden.

Trots tidiga timmar var det ändå rätt varmt och klarblå himmel, lite människor som morgonbadade, någon som väntade på bussen, kanske efter nattens fester. Någon alkis såg man också sovandes här och där. Fridfullt och lugnt med andra ord. Inte det stöket som blir när alla helgtokiga människor är ute och passar på att vara lediga.

Vid Tivoli mötte vi upp Eve som var i stan på ett kort besök och önskade se havet (och var nog den direkta orsaken till mitt tidiga uppstigande), sen fortsatte vi vandra längs vågorna.

En ganska dålig bild på en väldig bra början på dagen

Morgonen fortsatte med en frunch och trevligt sällskap hemma, lite småpillande och pajbakande.. en fortsatt bra dag helt enkelt.

Hur har er helg varit då? Slapp? Stressig? Skriv!

//I

1 kommentar:

  1. Skönt med lite morgon promenad på söndags morgonen. Ja nu får se mig skriva lite granna i bloggen som jag nyss har skaffat. Min helg har varit helt ok faktist, har haft en strålande fin dag idag, första gången på länge känns det som faktist. Var med pojken i från fredagen till lördagen hjälpte hans mamma flytta till blge. Idag har jag målat ena långsidan på huset, varit till kupolen och köpt ett par student skor, solat och tagit det lugnt en helt ok helg faktist. Fast saknar lite trevligt sälskap nere från er dock. Hade bra gumman ;D

    SvaraRadera