onsdag 27 maj 2009

I valet och kvalet

Det är så svårt! Phu. Hjälp mig. I måndags fick jag mail om att jag kunde gå på visning av en lägenhet jag visade intresse för (nu är det bara hyresrätt än så länge) - skitbillig (i månaden), därför blev jag nyfiken. Idag var jag i lägenheten... och tittade.. och sen ville jag bara gråta så villrådig jag var!

Det är en etta som är lite större än min men känns hundra gånger mindre (kanske för att köket är för sig själv) och badrummet är jättekonstigt! Speciellt duschen, som typ inte får plats:( Men med tanke på att jag snart är klar får jag inte bo i min studentetta hur länge som helst, och att den lägenheten är dessutom minst en tusing billigare i månaden, blir läget svårt för mig.

Jag har liksom bott mig in i min älskade lya och tanken på att byta ner mig gör mig sorgsen. Det är nu, när det kommer till kritan, som jag förstår att jag har det trots allt väldigt bra i min lilla fina etta.

Jag har iallafall bestämt mig för att ringa imorgon och säga att jag är intresserad, sen får det bära eller brista. Ödet får bestämma liksom. Den lägenheten saknar också balkong, så om jag får den ska jag se till att hinna njuta av min balkong riktigt mycket fram till jag flyttar.

Så, då var den saken avklarad. Och under tiden stillade jag min lilla blattemage med ett par mackor. Hungrig var den! Haha, jag glömde kanske berätta:) På sistone har jag börjat bli hungrig stup i kvarten, oavsett hur mycket jag än stoppar i mig är jag hungrig tre timmar efter maten, om inte ännu tidigare. Så för att få någon slags relation till mitt plötsliga matvrakbeteende har jag lagt över hela skulden på min mage. Jävla blatte.

Den sitter liksom där och dikterar: Ey du, kvinna, laga mat. NU. Jag är hungrig, nu nu nu! Och får jag ingen mat visar jag var skåpet står!

Så jag får väl försöka på något sätt leva med denna nya uppenbarelse. Och salt är han sugen på. Hela tiden. Glöm godis liksom, chips - here I come!

Andra delar av mig börjar dra sig till sängs nu.. sömn blire.

[Spakåjnåj nåtchi]! Eller god natt:)

//I

2 kommentarer:

  1. Värsta i-landsproblemet. Tycker synd om dig mama rushka!

    //;)

    SvaraRadera