fredag 15 maj 2009

Frustration

Det är få saker som jag blir irritterad på, men jag är nog bara trött. Fredagen var ju precis som den skulle, med grillning på lunchen och nedräknande av timmar fram till jobbet tog slut och helgen började.

Allt gick väl till, fram till jag satte mig på tåget. Jag gillar tysta kupén för då slipper man höra allt man vill slippa höra, och allmänt så är det skönt när det är tyst efter en lång arbetsdag. Dock blir jag ofta lite putt på de som struntar helt i regler - då är det ju ingen mening med någon tyst kupé.

Denna gång var det det gamla tåget med sisådär fungerande automatik som fick fyr på mig. Dörrarna ville inte stängas helt! Visst, det hade varit bra om de bara inte gick ihop och lämnade en springa, men nej! De öppnades-stängdes-öppnades-stängdes under hela resan på en och en halvtimma! Först var det ju nästan komiskt, men sen satt jag och kokade inombords, mest för att ingen gjorde något åt det.. Ni kan få irritera er lite över att videon är på sned;)

Om ni är trötta så kan jag få be er att lyssna på denna fina sång..

Så. Nu känns det väl lite lättare. Ikväll bör jag byta humör till något mer lättsamt och glatt, tips? Borde jag lägga mig och sova? Eller ta en promenad till havet? Jag vet faktiskt inte vilket...

//I

1 kommentar: