söndag 17 maj 2009

Doggystyle

Äntligen hittade jag! Hunden jag tycker så mycket om tillhör rasen cavalier! Jag struntar i om den är svår att dressera, om den är jobbig att ta hand om eller så, bara den trivs hos mig så blir jag lycklig, finns ju ingen sötare!

Valpinförskaffandet får dock vänta till jag har tillräckligt bra ekonomi både för att köpa hunden och att ta hand om den ordentlig (dvs. mat, försäkringar, möjlighet att ta hand om valpen när den är liten osv.)

Om ni undrar, så ser den ut såhär, och kanintassarna är såklart ett måste!
Haha, nej, jag är inte där ännu, att jag skaffar skor till en hund... Men vem vet;)

Hela helgen var mysig; trots att jag inte gjorde så värst mycket, som vanligt, så kändes det bra ändå. Jag hann faktiskt laga lite av de kläder som har väntat på reparation hur länge som helst, och det är ändå kläder som jag tycker om och gärna vill använda. Idag bakade jag hela två rabarberpajer (en med mitt vanliga och en med ett nytt recept) som mumsades på tillsammans med kompisarna - tackar för det trevliga sällskapet allihopa!

I lördags var jag lite lullull efter föregående kväll där två öl intogs. Jag blir nog mer och mer bakis med tiden, dricker för dåligt;) Men tröttheten och svindeln försvann lagom till det var försent att gå till träningen.

Efter lunch snurrade jag runt på Väla med Ry och agerade smakråd (hittade iallafall tre saker som satt bra och han gillade:)) och sedan hade vi en lagom lång middag på Thai Mahal i stan. Så skönt att inte behöva anstränga sig o laga mat hemma, för mätt som en plätt blev jag! Tack tack tack:)

Snart börjar en ny jobbvecka och jag hoppas den bär lite goda nyheter med sig. Måste vara aktiv och ringa några samtal också, så man kan få lite klarhet i saker och ting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar