onsdag 29 april 2009

Spännande morgon

Har ni också blivit väckta av polisjakten imorse? Vilken dålig stil alltså. Jo, av polisen att stöka runt så här tidigt.

Jag la mig ganska tidigt igår och vaknade av en smäll och sirenernas ljud utanför fönstret kl. halv fem på morgonen. Halv fem!! Det var ju en hel halvtimma för tidigt! Nyfiken som jag är gick jag fram till fönstret och såg då polisens bil köra uppför den smala gatan rakt utanför mig med full fart. Efter några minuter såg jag två män springa från platsen, och upptäckte sen att det inte bara var jag som var vaken och nyfiken på bryggare;P Gick in på HD men där hade de inte hunnit med den händelsen ännu, läste artikeln senare under dagen så nu vet jag att jag inte har drömt det iallafall:)

På jobbet var jag sedan väldigt lättskrämd och hoppade till mer än en gång när jag var helt inne i det jag gjorde för stunden. Nu börjar det dessutom märkas att jag jobbar, dvs massa saker borta och mer ordning och reda, vilket är skönt:)

Förhoppningsvis har jag jobbet över sommaren, det hade varit perfekt eftersom detta är nog det mest flexibla jobbet jag haft hittils. Märktes speciellt i slutet av förra sommaren (jag jobbade på samma ställe) - så brun har jag inte varit på länge! Lite av solbrännan överlevde tom. vintern vilket inte händer alltför ofta. Fortsätter det vara såhär varmt och fint väder så kommmer jag nog jobba lite mindre... om jag nu får ha jobbet kvar det vill säga.

Imorgon ska jag iallafall vara ledig:) Bara ta det lugnt, inte ha några större planer och glida runt. Behöver göra lite småsaker, men det är förhoppningsvis snabbt avklarat. Det är ju Varberg, oj, menar Valborg imorgon! Dock tror jag inte de kommer elda en majbrasa mitt i stan... Eller?

//I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar