onsdag 20 maj 2009

Nähe

Som sagt, idag var sista dagen på jobbet innan helgen, och det tog jag fullt ut. Iallafall genom att sniffa lösningsmedel i form av nagellacksborttagning. Alla gamla etiketter skulle väck och nya klistras på, då är det lättast med något som löser nästan allt.

Lite halvsnurrig och lycklig dag må jag säga. Och kort. Slutade halv fyra för att hinna med träningen som är nu snart, och så har jag avbokat mig från Västerås också, istället kommer jag åka till Borås och fira att bror min tar studenten.

Efter att ha kollat mailet nyss är jag lite halvsur på Robertson (vår programansvarige) som skrev ett sjumilalångt mail och inte berättat det viktigaste om antagningen till arkitektprogrammet. De vill tydligen ha intyg från liknande kurser som de läser för att man ska komma in på programmet, hjälper ju inte mig nu. Två enkla rader som stryker en av sysselsättningarna jag hade tänkt mig till hösten:
  • söka till Arkitektprogrammet via VHS i betygs-,högskoleprovs- eller arkitektprovskvoten till årskurs 1 och sedan få sig tillgodoräknat det som vi finner relevant från tidigare utbildningar och genom detta minska studietiden.
  • söka till senare del av Arkitektprogrammet med en stark portfölj från tidigare utbildningar som styrker att gestaltningsförmågan är i nivå med våra programstudenter. Något ”avkortat” program eller ”nya” möjligheter finns inte.

Daah. Får väl kolla kurser då. Och skicka ännu fler ansökningar. Fy vilken möda alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar