onsdag 6 maj 2009

Softish

Idag tar jag en dag off, ibland behövs det och då känns det genast mycket skönt att ha ett jobb som tillåter en vara ledig när man känner för det. Idag var det väl kanske inte bästa vädret och så men ändå skönt att inte behöva anstränga min träningsvärkhärjade kropp.

Nu blev jag sådär himlans sugen på flingor med yoghurt, dumt bara att jag har yoghurt men inte flingor. De sista står bara orörda, för sådana här infall får jag inte så ofta. Får väl göra smoothie igen och använda äpplen jag köpt. Tyvärr är det så med mig att jag vet mycket väl vad som kommer behöva slängas efter ett par veckor i kylskåp, men ändå köper jag det just för att jag fick suget när jag handlade. Äpplen brukar visserligen gå åt till en äppelpaj, fast nu var det evigheter sen jag bakade och känner inte ens lust att göra det. Trots det så köper jag jäst varje gång jag är i affären...

Likadant är det med gurka och bananer, som jag inte köper längre för jag vet hur de blir efter ett par dagar. Samma med sallad och det mesta andra som blir dåligt ganska fort. Tomater brukar dock försvinna en efter en. Sen har jag lärt mig att vissa saker går att frysa in, därav min överfyllda frys med saker som jag oftast inte använder så ofta. En sambo eller en stor frys där man kan förvara redan färdiglagad mat (som jag vet brukar försvinna:)) skulle nog behövas. Åh, just det, sambon ska vara sjukt duktig på att laga mat också.

Nåja, min i-lands-problem- och önskelista verkar vara fylld för idag, har ni också liknande bekymmer?
Som lovat, en bild på klänningen, funderar nästan på att använda den snart!
Består av en himlans massa trådar, men litet annorlunda mot det jag redan har

Helgen kan bjuda på lite festligheter, så varför inte;) Nu blir det dock lunch och diskeliminering (jag har ju jobbat några dagar nu!)
//I

2 kommentarer:

  1. Ja soglasna bit tvoim sambooooooo,ti stolko zra4ki perevodi6,vsja afrika bi naelas hahahha

    SvaraRadera
  2. AAA, Rit ja soglasna!! A pro madrasy ne nado, ja silno ne tujilas:P
    //I

    SvaraRadera