torsdag 13 november 2008

Trötthet

Denna dag har blivit väldigt uttömmande, på både energi och entusiasm; så många människor, möten och allt annat som har varit förbi och runt en, så många saker att koncentrera sig på att man tillslut inte kan koncentrera sig alls.

Det var skönt att man under dagen hade något att prata om, att man hade en orsak att komma fram och hälsa på människor, kunna engagera sig, inte stå helt still. Nu är det däremot en tidpunkt där jag står blickstilla, och allt annat yr omkring mig, stör, berör, upprör.. men jag flyter vidare i min iskub utan att kunna reagera och det bara river inuti mig. Var har man gjort sitt snedsteg, om man har gjort det, kanske är allt för mycket? Hur länge orkar man gå på automat, utan att någon märker det?

Behöver andas ut men väntar ut till det sista. Kanske är dags att sova om inte det var för dansande elefanter på våningen ovanför. Undrar vad de sysslar med och framförallt - när de kommer lägga av med det. Det är kanske försenade tåg och tunga bokhyllor som kör slut på en, kanske att vissa människor bara går förbi en som om man vore en vägg, kanske är jag bara trött efter en intensiv vecka i Lund. Nu har jag en julgran iallafall. Hoppas den överlever.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar