söndag 23 november 2008

Tillbaka i vita skåne

Nu är jag tillbaka i stan igen, och skåne är lika vitt som Göteborg och Borås, det är nästan som att den fyra timmars långa resa är förgäves, jag är fast i samma kalla landskap.

Iofs tycker jag om snön, bättre än att det är kladdigt och blött. När det är frost fryser jag mindre än när det är enstaka plusgrader eller strax över noll. Och nu tog jag med mig min gamla trotjänare - en varm och lång kappa, så det gick rätt bra att vara ute i frosten iallafall:)

Jag tror det är rekord sedan förra året, då hade vi väl ingen snö förrän efter jul, tror det kom litegran jättetidigt o sen regnade det en del. Nu har vi haft minusgrader ända sen i fredags och snön ligger kvar:) Kanske jag kan passa på och avfrosta frysen i veckan, om det håller sig. Märkte att hallonen på tårtan jag bakade idag förblev frusna även när den fick stå några timmar på balkongen, så det bör väl gälla mat med:)

Trevligt nog hann jag med det mesta hemma, iaf det som skulle hjälpas till med, och det blev inte speciellt mycket ändå. Hoppas det går bra med att repetera presentationen imån, så det blir avklarat.. Och bra självklart. Sen ska jag tänka på vad man ska bli till sittningen på lördag... jag borde ialafall inte ha problem med nagellacken:

Hittad på Cubus för 20,-/styck i helgen;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar