lördag 22 november 2008

Hemmaplan

Ritas soffa fick besök igår natt, ända till förmiddagen idag, diggar den verkligen! Gillar när soffa har schäslong, då känns den extra bekväm. Efter en mumsig frukost gav jag mig ut på stan innan jag skulle hoppa på tåget till Borås.

På min vandring hittade jag de skorna jag ville ha sedan innan, men de fanns inte i Hbg (se nr. 2 i min fina sko-lista från skopunkten i tidigare inlägg). Nu äger jag ett par varma skor:) Sen ska jag hämta hem min varma väl använda kappa som har fått vänta på mig i några år. Nu är det kallt ute, då passar det:) Höll på att frysa ihjäl när jag kom till Gbg, det är kallt kallt kallt. Vinter kom verkligen plötsligt. Idag snöade det ännu mer i Borås, fina vita flingor som dalade ner på marken. Här stannar ju snön där den lägger sig, inte som det är i Skåne:)

Efter att mamma har hämtat upp mig från stationen åkte vi direkt till Knalle för att kolla upp allt det där som hon har planerat att köpa. Jag hittade finfin rosa julgran på rusta:)) Och en jättestor nalle i någon annan affär. Den var mysig.. nästan så jag vill adoptera hem honom med. Sen gick vi in i en (för mig) nyöppnad inredningsaffär där jag hittade en ljuslykta jag vill ha, den var fin, men såldes i set om två, en mindre o en större. Jättedumt för jag vill bara ha den lilla. Kanske jag kan övertala mamma om att hon behöver en stor lykta;) Trots allt så har jag experimenterat i hennes hår och både färgat o slingat det, väntar på resultatet:)

Annars då, det har nog faktiskt gått lugnt till här, behöver endast fixa tårta imorgon o flänga runt i lite affärer. Det ska bli intressant att se hur jag ska ta mig hem sen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar