söndag 16 november 2008

Kalasigheter

Någon gång i mitt liv ska jag gå i världens vitaste sand. Och även besöka dessa stränder, i Kalifornien och Hawaii: http://fishki.net/comment.php?id=44026. Blev så förväntansfull och glad av ett par sandbilder, kanske e dumt.

Däremot ska jag inte försöka
mig på sådan här karamellkonst, finns ännu fler på http://fishki.net/comment.php?id=44014. Det ser ut att vara väldigt tidskrävande och proffsigt.

Däremot är jag bra på mina enkla tårtor:) Gjorde två stycken idag, bl.a. en som jag inte testat att göra tidigare. Det var trevligt att det kom flera mäniskor så jag slapp sitta och äta upp båda själv. Och så var det trevligt med sällskap ju:)

En schwarzwaldstårta med chokladkrimskrams och hallon och ett övverraskande botten:)

Igår (14:e, för nu skriver jag på natten) fick jag helt oväntat en tårta, med ljus och allt, jag blev helt rörd för det är inte ofta jag får en tårta som jag inte behöver baka själv. Och god var den också:) Mums!


Jag åt nästan halva själv. Och så fick jag en antispillmugg. Den är fräck. Nästa gång jag dricker skumpa ska det vara ur den. Ett äkta kladdemaja-tillbehör.

Trots dåligt väder, förkylning och en dåligt fungerande kropp plus inlämningar som gör att man sitter på skolan och blir tokig är jag väldigt nöjd och glad ändå. Att jag finns. Att ni finns, mest fakiskt:) Så här ser jag ut ungefär, mycket nöjd:)










TACK!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar