tisdag 11 november 2008

Idéer kommer med förkylningen

Nu känns det att hösten är överallt, kallt och blåsigt och förkylningar kommer och går. Kände mig seg i kroppen igår och inte helt hundra idag, men man gör ju ändå det man ska.

Var iväg till Lund för att hjälpa mitt företag att fixa montrar och liknande på plats och trodde att det skulle ta minst hela kvällen, men vi var klara redan efter en halvtimma. Så jag var tillbaka i stan vid fyra och satte mig på skolan för att rätta till ritningar, ångrar nästan att jag måste vara på Arkad-mässan. Hade kunnat jobba ett par dagar eller göra ritningarna helt klara istället. Men nu är det som det är, får göra så mycket jag hinner.

Kom hem helt snurrig och genomkall, regnjackan skyddar mot vind o regn men är inte vidare varm. Jag har dessutom nån lättare förkylning på gång:( Det hjälpte i varje fall att dricka te och äta ordentlig mat. Sen surfade jag runt lite och hittade lite grejer:)

Detta rosa under ska tydligen börja säljas i Canada, hittade inget på samsungs egna hemsida men däremot här.

Med lägenhetssökandet är det helt kört, nästan inga nya på hbg-hem där det ändå brukar vara en del att välja bland, ikanofastigheter har inte heller något och likadant hos andra större hyresvärdar. Några tips? Vill så gärna ha en trevlig etta eller tvåa, helst med balkong..

Har börjat spinna vidare på min idé jag hade innan sommaren, att hitta en passande kruka till balkongen för att kunna sätta några rosenbuskar där. Kom fram till att jag faktiskt kan gjuta en sån själv, men kanske behöver kvalificerad hjälp:) Det jag hade i tankarna innan, att kunna sätta en kruka bakom balkongdörren, kan jag glömma, det är inte ens 15 cm i avstånd där. Då kan man inte öppna dörren om det står nåt där...

Såhär skulle lådan se ut ungefär kom jag fram till, inga större utsvävningar. Kanske lite för tunt med tre cm till väggar men går ju att ändra:) Borde iaf bli tillräckligt med blomjord för blommorna att klara sig.








Sen kan man smycka lådan med gjutna figurer och dylikt, det kommer väl när man får tid till att göra nåt överhuvudtaget. Men lite snäckor, stenar och sånt fiffigt kan ju vara trevligt:)
//I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar