tisdag 16 juni 2009

Nu rullar det igång

Igår var första dagen att skriva in sig på den juridiska kursen, som jag har väntat! Men så glömde jag iallafall att göra det då, var väl trött efter jobb och träning. Har iallafall, efter en stunds letande, registrerat min adress. Var man skulle skriva in den och hur stod ju inte klart någonstans, höll på att bli tokig! Inte ska jag missa att registrera mig bara för att jag inte hittar var man gör det...

Om man upptäcker den här lilla raden nedanför har man klarat deras test att börja kursen.. eller?

I vilket fall, nu är den första föreläsningen avklarad, många fler to go. Kan inte påstå att juridiken talar det klaraste språket och hade aldrig orkat gå juridiklinjen, så många ord som är helt obekanta.. detta ska dock gå, inte kan det vara så himla svårt!

Innan jag traskade in på juridikkursens hemsida läste jag lite bloggar, och vilken överraskning jag fick! Eller, det var kanske mest konstigt bara.. Via en kommentar på en av bloggarna hittade jag till en gammal arbetskompis sida, utan att ha någon som helst aning! Blev väldigt överraskad när det slog mig vems sida det var, och helt överrrumplad av historien hon berättar.. Om ni är nyfikna kan ni besöka henne här.

Jag ska ta och lyssna på lite fler föreläsningar.. Dä ä änna litta skönt att vara hemma ändå.. Slippa tidiga morgontimmar på tåg till jobb.. sörpla lite kaffe om man vill det.. ta rast när man vill.. Kan jag inte få lite betalt för det också?:P Eller iallafall ett bidrag till kaffet, har ju blivit beroende av Löfbergs lila kokkaffe, mycket godare än brygg! Såg att det fanns en till sorts kokkaffe på ica, men körde på det säkra kortet med Löfbergs:) Varför gör inte Zoegas kokkaffe? Har iaf aldrig sett det någonstans.
Hojta till om ni hittar det! Krams!
//I

3 kommentarer:

  1. Trevlig inspirationssida, men du vet hur jag och smink är. Det ska gå fort och inte vara för komplicerat, men det var snyggt så kanske man skulle.
    Är det bostadsrätt o hyresrätt eller?

    SvaraRadera
  2. Stämmer bra det.. Något du läste med va?

    SvaraRadera
  3. Jo, den är förhoppningsvis avklarad. Väntar på tentaresultat

    SvaraRadera