tisdag 2 juni 2009

Änglavakt

Imorse har jag, som brukligt, gått ifrån mina goda morgonrutiner - trots att jag vaknade i tid kom jag inte iväg förrän det var nästintill försent. Då jag hade det inbokade mötet i tankarna (det blev förresten inte av) så speedade jag på så mycket jag bara kunde på min gamla trotjänare, med siktet inställt mot knutpunkten. Där någonstans, nästan framme, kunde det ha gått illa. Kanske väldigt illa.

Jag såg nästan inte bilen, även om jag alltid brukar kolla efter. Tur hade jag då bilisten såg mig. Och körde sakta. Förlåt Martin och Vicky att jag skrämde upp er lite.. Jag borde också blivit mer rädd. Rädd om mig och andra. Kanske var det inte tillräckligt nära? Glad att det inte var det. Tack, min skyddsängel!

Trots det uteblivna mötet (vilket egentligen var själva meningen med min arbetsdag) tyckte jag dagen blev bra, en studentskylt och fotografi på brorsan rikare:) Tackar trevliga människor på jobb! Så klippte jag mig idag också. Snedlugg och ett allmänt fräschare hår, blir nog bra.

Såg nu att väderleksrapporten för torsdag som har avslutningsmiddagen som huvudmål, är alldeles gräslig - kallt, regn och blåst. Usch då, alla planer för klänning och lite finare klädsel flyger nog bort. Den som lever får se!

//I

1 kommentar: