tisdag 16 juni 2009

Mycket

Det blev en lång stund farmför datorn, och inte någon promenad:( Lite var det pga. webbaserade lektioner, men mest för att jag fastnade i läsandet av bloggen jag nämnde i förra inlägget.. Var bara tvungen att läsa igenom allt från början till slut. Så otroligt starka människor det finns! Att finna ork att kämpa för sin älskade och uppmuntra och pyssla om när man själv inte mår väldans bra och har en bebis på framfart, beundransvärt! Och jag hoppas verkligen allt blir bra igen, att hennes fina sambo får vara frisk och vara en stolt pappa.

Det är någon speciell dag idag, för efter att ha läst igenom sida efter sida av hennes blogg kom jag in på en till med samma tema, och ett sorgligt slut. Det är som en drog för mig, att försöka förstå hur dessa människor kan vara så starka? Var bottnar sig all framtidstro och kämparglöd? Och kanske får det mig att tänka om lite, och fokusera lite mer i mitt liv. Komma ihåg alla de fina människor man har lärt känna, ta hand om min familj och komma ihåg de mycket oftare än vad jag gör.

Nu får det var nog med sittande framför datan, bättre blir det ändå inte.. speciellt som jag har tänkt att komma upp tidigt imorgon. Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar