torsdag 18 juni 2009

Midsommar

Vad tråkiga ni är! Synd att ingen har försökt sig på en gissning ens... vi hade trots allt skojigt på vår promenad, Sofie och jag:)

Idag var det en rätt skön dag med, sov som en gris, verkligen hur länge som helst.. så blir det med nerdragna persienner! Klagar inte, skönt är det allt!

Sen kom det tråkiga, att diska och tvätta. Har tvättat kuddar och täcket idag, skönt att ha något gott att lukta på när man går tillsömns tycker jag. Förutom att diska har jag också bakat lite, både till fika idag och till resan imorgon. Goda muffins blev det, några med äppel-, kanel- och smulpajfyllning och resten med choklad^^


Blir nog rätt så bra när vi ändå ska sitta i några timmar på väg upp i landet där vi ska fira midsommar. Jag hoppas på att vi får lite tur med vädret, inte kan det regna i hela landet väl? Ser fram emot det iallafall, och får väl börja packa snart! Slö som jag är kommer det nog ta en stund, eller så får det helt enkelt bli tidigt imorgon. Det är nog första kvällen som jag börjar känna mig trött såhär dags, på hela veckan. Annars har jag nog somnat vid sisådär ett-två varje natt, kanske inte jättebra dygnsrytm.

Hur duktiga är ni på att plocka sju blommor på midsommarafton? Och funkar det? Mig vetterligen har det då aldrig fungerat.. Varför har man den traditionen då då? Bara för att myggen ska ha någon att äta på eller? Medan man går där i skymningen och plockar in allt som kan benämnas som blomma, såsom hundkex, lupiner och annat skräp man lyckas hitta på vägen.. myggen blir glada iallafall!

För de nyfikna kommer den riktiga översättningen på gårdagen här, annars kan ni ju sluta läsa här;) Så får jag också önska er en trevlig midsommar!


Hej!

Idag var det inget nytt, satt som vanligt vid datorn. Däremot kom jag faktiskt ut, två gånger till och med!

Var iväg till biblioteket för att kolla om de hade några böcker inne (borde egentligen ha gått till skolbiblioteket istället), men där hade de inga glädjande besked till mig så det blev att knalla hemåt igen.

På vägen hem kikade jag in i lite affärer.. "kikade".. hehe. Hittade ett schampo som gör håret mindre gult, får testa:) Och sen rullade det på. Jag får inte gå över tröskeln hemma för att inte spendera! Köpte visserligen bara lite smågrejer, vitaminer till hår och naglar och hudlotion. Verkar som att den kommer försvinna ur sortimentet, vilket är synd. Det är min favorit hittils, den vita från Fenjal.

Andra gången jag tittade ut var på promenad med Sofie, den lilla pinglan! Hon är rolig, får alltid saker att hända:) Denna gång fick hon för sig att följa efter några fotbollsspelare från Italien, och som "straff" för detta bus fick vi vara snälla och försöka ringa taxi åt dem.. De killarna var dock inga snygga så det kändes ganska förgäves:(

Det var väl allt, hörs imorgon!

//I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar