onsdag 10 juni 2009

Nästan en vecka

Ska jag spendera i Borås, önskar endast det vore lite bättre väder! Gråmulet och regn på brors student - inte de bästa förutsättningarna. Tur att jag har backup med en skyl som tål allt, muahaha! Återstår bara att hitta paraply och kläder som jag inte kommer frysa eller bli blöt i. Regn har jag ju inte väntat mig... i Sveriges regnigaste stad.

Igår råkade jag ut för sånt som händer när informationen inte når alla, i mitt fall en busschaufför. Jag har inte riktigt haft samma koll på resan hem som jag brukar, utan litade på att allt skulle stå i min sms-biljett. Det gjorde det också, mer eller mindre. Dock förväntade jag mig inte att SJ skulle boka in en buss istället för tåg, där kom det. När jag letade igenom hela tågtablån i Gbg hittade jag varken tåg 100 som det stod i biljetten eller något tåg överhuvudtaget som skulle gå kl.15. Efter en snabb eftertanke kom jag fram till att det måste vara buss 100.

När jag skulle stiga på var inte busschauffören alls med på noterna och tyckte inte om min mobilbiljett. Så på fem minuter fick jag springa till andra änden av N-E terminalen, hämta ut ett papper där det stod att jag har betalat och att jag skulle med 100-bussen. Inte ens det övertygade honom men jag fick följa med ändå, något bekymrad över min tillbakaresa hem. Då har jag också en 100-buss att passa, och den måste jag följa med på, annars kommer jag aldrig hem till Hbg..

Framme i Borås gick jag in på SJ:s kontor, för att försäkra mig om att jag kommer hem senare i veckan, och också fick förklarat för mig att detta system att ersätta tåg med 100-buss blev infört för en vecka sedan, och det är inte alla chaufförer som har utrustning till att läsa av min biljett eller ens vet om det än. Jippie! Hur fasen skulle jag veta det?! Jävla SJ.

Så, nu har jag avreagerat mig:) Jaha, vad har ni för planer i veckan? Jag ska ju bara vifta med en jätteskylt på fredag:)

//I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar