tisdag 21 april 2009

Hemma från underbara London

Åhh, jag vet inte ens var jag ska börja någonstans! Kom ju hem igår eftermiddag, helt gungande och rese-trött, men först skulle ju Anna få några födelsedagspresenter och så gjorde jag spenatsoppa som hon gillar:)

Imorse åt jag två crumpets till frukost, ett engelskt bröd jag kom att gilla och tog med några förpackningar (fick knappt plats med de men med följde de!). Det var såklart inte bara det jag gillade. Alla husen, människor, hela atmosfären var helt underbar! Redan första kvällen satte vi oss på en pub och tog varsin pint öl, jag som knappt dricker öl annars! Anna var överlycklig att vara tillbaka "hemma" och jag förstod inte det riktigt förrän jag kom tillbaka till Sverige. Det är skönt att vara hemma men jag saknar redan London.

Hem följde en massa kläder, skor och lite smycken också. Och såklart massa trevliga minnen. Vi har inte hunnit med att turista sådär jättemycket, men vi hann träffa många trevliga och sköna människor, åka runt massor i tunnelbanan och vara vid London eye. Jag tyckte det var lagom för denna gång:) Kommer inte visa allt jag har införskaffat, för det blir måånga sidor i bloggen:P Men denna söta kan jag visa, hittad på Cyberdog:
Lite suddig bild tagen i affären, innan jag visste att denna lilla vampyr skulle åka med mig till Sverige:)

Nästa gång måste jag ha en roligare kamera och en karta med ställen jag ska se! Hehe. Överlag blev jag helt förälskad i hur allt ser ut i London, kanske inte helt funktionellt och bra alltid, men mysigt och hemtrevligt. Kanske var jag också i de bättre kvarteren och missat slummen, men det jag såg gillade jag. Absolut ett ställe jag kommer återvända till!

//I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar