fredag 16 januari 2009

Klart för denna gången och det ska firas!

Igår blev jag så himla glad att det behövde firas:) Klarade min statistiktenta (på fjärde försöket, jag har kämpat länge med den!) Soppan jag lagade i onsdags blev supergod, till den lagade jag lite pannkakor och så provade vi på en ny glassort, chilichoklad. Jag tror chili-jordgubb hade varit godare. Denna smakade oboy med eftersmak av chili så man kände i princip nästan ingen smak. Inget jag ska rekommendera med andra ord!

Lekte med blixten enligt de råd jag en gång hittade på Patriks bdb. Första fotot är med auto och vanlig blixt, den andra fotades även den i autoläget men blixten täcktes med ett vitt papper.








Anna leker med maten, en glad pannkaka!Idag skrev jag ju den andra tentan, och jag hoppas verkligen jag har satt den, även om det inte kändes så när medtentande killar fick säga sitt. Hade behövt en dag till att träna mer på extentorna. Annars får det väl bli en vecka till med boken i maj...

Efteråt gick jag och köpte kjolen jag hittade igår (hade ingen plånbok med mig för att INTE handla) och ett svart spetskantat linne, allt för ca 50,- tack vare mitt ihopsamlade checkhäfte (ingen större vinst med 150,- på inhandlade 2500 men när man ändå handlar så är det väl lika bra?)Denna jackan köptes för ca 75,- det är ett bra fynd tycker jag:) Inget fint märke men tunn och bekväm att ta med sig. Stadium.Lite smink från Åhlens. Den guldiga ögonskuggan har jag kollat på även innan, på H&M och utan rabatt. Nu fick jag den och flera andra för mindre än halva priset. Ca 100,- för allt.Denna är väl det mer onödiga man kan få med sig från rean - gördel/strumpebandhållare, men - för 15 kronor! Den kan säkert användas när magen putar ut alltför mycket och behöver hållas in!

Då var mina shoppingäventyr slut, nu måste jag vänta på lön:-P Funderar faktiskt på att utmana mig själv och leva för tusenlappen per månad, med alla räkningar betalda. Det ar längesen jag sparade allt sådär duktigt, det blir betydligt mer i utgifter än så! Klarar jag det ska det bli en resa;) Wish me luck!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar