söndag 11 januari 2009

Inte sova, leta och längta!

Det verkar ha dragit ut på tiden det här med sovandet.. Kollar runt på olika hemsidor nu och försöker låta bli att skriva ner allt det jag vill ha. Det går ju ganska fort att glömma det man så akut behövde. Men iallafall så dyker det upp lite saker på min osynliga lista då och då.

Bl.a. är det Weleda jag är intresserad av, ett märke som ska ha produkter som innehåller så lite konstiga kemikalier som möjligt. Där är det ett schampo jag letar efter, har inte hittat något de gånger jag kom ihåg att titta efter det i hälsokostaffärerna. Nu har jag iofs hamstrat produkter från Watercloud som jag älskar för det får håret att vara så mjukt och lent, men måste ge naturen en chans iallafall, tänkte göra det till våren när solstrålarna tittar fram lite oftare:)

Sedan är det I.D. bare minerals som jag vill prova på, om det verkligen är så bra som alla säger:) Hittade även ett annat märke som inte verkar vara alltför dyrt och också har mineralmakeup, därifrån vill jag iaf beställa, också till våren.

Nu får jag faktiskt ändå vara lite grå och trist, vinter är verkligen inte min preiod på året. Om jag får gömma mig i stora jackor och bekväma varma skor och gå en promenad med hunden när det är alldeles gnistrande nysnö och blå blå himmel så älskar jag den. Men inte här i stan. Då vill jag försöka klä mig snyggt samtidigt som jag vill vara varm. Det går inte jättebra ihop...

Iofs så hittade jag äntligen en stickad och varm och ganska pösig klänning (från tidigare nämnda Gina med påföljande skopanik) som jag har letat efter hela hösten, speciellt i början, när man kunde klä sig lite lättare. Den kan kanske användas när det blir möjligt att inte frysa med kortärmat inomhus. Hemma fryser jag iallafall inte så ofta:)

Igår gjorde jag också ett panik/impuls/bra köp, en halvtimma innan stängning och direkt från tåget. Målet var att hitta ett par dansskor som jag kan ha på träningarna (vanliga skor går inte så bra så jag tränar barfota) men istället hittade jag ett par joggingskor. Ja jag vet att man sällan ser mig springa för det är det jag verkligen avskyr, tätt följt av gym (yoga och dans kan vara undantag). Att gå däremot, och ofta långa promenader, tycker jag om. Därför får mina fötter en sen julklapp:)

Dock får jag själv hålla hårt i plånboken och blunda när jag går förbi skoaffärer. Jag får komma ihåg att jag har en hel låda med fina skor som jag inte har kollat på ännu. Bara för tentornas skull! Jag måste klara de först;)

Det börjar nog bli alldeles för sent, börjar bli hungrig. Och min sovmorgon imån kommer bli alldeles för lång. Därför önskar jag er god natt:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar