tisdag 7 oktober 2008

Vackra höst, jag vill ut!


Vackra löv, färgglada trädstammar och husväggar med grönskan som strävar upp mot den ljusblåa skyn - JAG VILL UT!

Får tyvärr sitta inne och vara avundsjuk på dem som har det trevligt ute i höstsolen fram till klockan är fem, då ska vi vara klara med den andra inlämningen, eller iaf så att man bara behöver kolla igenom och redigera om det behövs.

Känner mig supersugen på jätteonyttig mat, typ hämtmat för 40 spänn på söder, friterade räkor eller kyckling, det låter så gott i mina öron just nu. Sen vill jag hinna ned en snabb runda i affärerna och se om jag hittar en pennkjol och ett rött skärp. Tycker man borde kunna hitta det nu när allt annat är så tråkgt.

Ikväll kanske jag ska låta Karin saxa i mitt hår lite, min lugg är lagom irritterande och för lång för att vara en lugg. Den får nog vara till våren och sedan ska jag låta det växa. En till plan är att färga håret rött, vet dock inte om jag vågar det.. men vill:-P
***
Jag hann med en runda i stan, det slutade med två röda skjortor, en tröja med dragkedja och KRAGE (inte luva, vilket jag har letat efter i evigheter!) och lite underkläder. Hittade en kjol med, och den såg fin ut, men var lite för stor. Och min storlek var slut:/ Kommer därför åka till Väla en dag och se om det finns kvar något där.

Skärp hittade jag inget, eller - visst, en, på Gina trikå. Röd och tom. i skinn. Men alldeles för smal.

Klippte mig med, håret känns mycket lättare och luftigare nu. Men luggen ligger inte riktigt rätt alltid, mitt hår är för fint för att det ska se bra ut just nu. Låter det växa ut lite till den irritterande nästan-i-ögonen-längden. Det är då den brukra se bäst ut, men är istället är ivägen för mig. Ska prova med lite hårspray sen, får se om det hjälper:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar