måndag 6 oktober 2008

Dvala?

Det var hemskt längesedan jag uppdaterade någonting här! Men så blir det när skolan slukar upp en med projektarbeten och grupparbeten. Sista året nu, hur blir framtiden? Jag hoppas den ser bra och ljus ut. Den som lever får se, som man brukar säga;)

Vad har hänt sen sist då? Nollningen tog slut, och det var den underbaraste nollningen jag har varit med om! Alla har blivit kompisar och det var roliga och skojiga fester med massa engagerade nollor som tillslut blev ettor på avslutningsmiddagen - nollegasquen.

Sedan började flera förvirrade veckor i skolan med uppgifter som man tolkade som man ville, men det ordnade upp sig tillslut. Nu lyder det mot en andra inlämning, i veckan, och den känns väl rätt så bra då min grupp har jobbat konstant med den och vi har ändå nästan en vecka kvar.

På tal om annat så har jag lite smått åldersnoja då uppnosiga 88:or försöker påstå att jag är gammal. Jag har ju inte ens tänkt på min ålder förut :( Och jag tycker inte att ett par siffror spelar så stor roll. Det kanske låter mycket, att jag ska fylla 24 om en dryg månad, men jag är nog kvar på 22-sträcket och kommer inte vara äldre. Så är det!

Men okey, visst, klädstilen och synen på livet kanske förändras med tiden, men det behöver inte göra en gammal. Och visst, jag har vissa tendenser till för många vuxenpoäng, men är det så dumt? :) Jag kan tydligen fortfarande kombinera det med att vara omogen!

Kunde för övrigt inte motstå en gästbok som jag tyckte var jättesöt:

Hittade den när jag skulle köpa lite blyertspennor. Tycker de har börjat försvinna med svindlande fart nu på sistone. Och pennan har jag haft sedan innan. Allt är inte rosa i min värld, tyvärr. Eller kanske tur?

Har lagt ett antal minuter på att uppdatera mig om läget på hyresmarknaden, lika mörk som vanligt är den. Det finns antingen jättestora och jättedyra lägenheter eller så finns det jättesmå och jättedyra lägenheter. Är de billiga i hyran så ligger de låångt från centrum eller på söder. Det sista har jag väl inget emot men det är oftast tvåor och större och dessutom med en jättekö till... Helst ska det vara max 3500,-/månaden, annars kan jag lika väl bo kvar i min etta. Har du tips skriv gärna!

Jag försöker hålla igång träningen och Johanna (en klasskompis jag övertalade prova på capoeira) tycker det är fortfarande kul att vara med, även när jag slöar till och stannar hemma går hon och svettas i två timmar! Det är ambitiöst tycker jag. Mitt första besök efter sommaren slutade faktiskt i tre dagars träningsvärk, men det är mycket bättre nu:)

Min garderob börjar tyvärr se trist ut igen, och affärer har inte så mycket trevligare saker att erbjuda. Det är iofs väldigt bra för min ekonomi (även om det går åt på andra håll), jag försöker vara lite mer sparsam nu när jag kan. Får glädjas åt att jag har flera par skor som jag inte har hunnit använda än:) Och att jag har ett jobb fortfarande, bara jag hinner jobba. Skolschemat tillåter det väldigt sällan. Men kan jag så blir det några timmar på tåget med mitt nya projekt i pysselväg, sitter och stickar:) Schhh! Säg inget:-P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar