onsdag 29 oktober 2008

En kort kväll hemma

Man börjar märka att det blir kallare ute, kände knappt av min näsa när jag kom hem ifrån tåget. Tog in en del av blommorna från balkongen, de i tenn och en mindre i porslinkruka. De som har lite större krukor får vara ute lite till, har verkligen ingen plats till dem och måste städa innan de får komma in.

Läste om stilen "shabbychic" i dagens metro, kollade just in på bloggen och tycker det ser väldigt fint ut. Vitt är lite för kliniskt för mig, men annars ser det lite mysigt och lantigt ut:) Lade till bloggadressen bland mina länkar här till höger om ni är nyfikna:) Det ser ut som en välskött och trevlig blogg, inte som min:)

Som vanligt, när jag kommer hem och är hungrig så stoppar jag i mig allt möjligt innan maten är klar. Som chips t.ex, sånt min mage avskyr och jag älskar. Men när jag hade mixtrat klart såg det ut såhär:
Ser kanske inte överdrivet gott ut, men det var det:) Gjorde Annas goda tomatsås någon dag innan, sedan var det att koka spaghetti och steka vegbullarna lite. Tyvärr så blir ens egen mat oftast inte lika god som den man blir bjuden på, eller lagar till någon, för den delen. Men det får man tåla.

Idag fick jag ett postavi, vilket betyder att jag får min mobil tillbaka från reparationen, förhopningsvis hel och i funktion. Längtar! Det är så enkelt att ta bilder med den och sedan överföra till datorn. Saknat:) Får tyvärr vänta ända till kvällen, för jag jobbar en dag till, imorgon.

På kvällen är det halloweenparty! Önskar jag orkar klä ut mig, hade varit kul. Blir det av så ska jag lägga upp lite bilder på min katt-kostym
:) Nu måste jag sova och kvällen e slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar