söndag 26 oktober 2008

Lite fest

När man har haft jobb dagen efter eller har en hel del skolarbete så vågar man inte riktigt låta tiden gå åt att sitta o dricka och ha trevligt även om det är väldigt trevligt och kul. Denna helgen har jag desvärre låtit passera förbi helt obemärkt. Trots en timma mer på kvällen så räcker inte timmarna till.

I fredags skrev jag tenta och det gick väl sisådär. Hoppas kan man. Sedan försvann eftermiddagen någonstans, lite i skolan, lite hemma hos mig med äppelkaka som jag tyckte blev helt ok, lite hjälp med matte för killarna som skulle skriva tenta på lördagen, tv-tittande och lite vin.

Igår flög dagen lika snabbt, vädret var ju underbart så jag passade på att gå långpromenad med Anna och tog lite bilder på hus och saker jag tyckte om:) Blev lite pinsamt när jag stod med kameran i högsta hugg och skulle fota en buske precis när husägarinnan kom ut.. Fick förklara mig lite om man säger så:) Men det blev ett par mysiga och fina bilder iallafall. Bl.a.en fin parkbänk och en annorlunda kruka - ett fiffigt sätt att återanvända stolen, det gillade jag väldigt mycket. Sedan var det ju inte många timmar kvar till hemmapratyt, tog lite tid att fixa sig, och var kanske lite förgäves, men jag kände mig fin - det är väl huvudsaken.

Idag gick det ännu snabbare, speciellt med regn och rusk, jag ville bara fortsätta sova.. Men det blev tv-tittande igen (tur jag inte har någon tv hemma i rummet iallafall), pilla med saker osv. Börjar känna mig lite stressad inför denna veckan, måste leverera ett par ritningar och det rätt snabbt om jag har tänkt hinna jobba ett par dagar också. Kommer bli rätt mycket planering och stress, det ser jag inte fram emot.. Hade varit skönt att kunna slappna av med gott samvete, men lite svårt när man har en del att göra. Jag ska göra mitt bästa:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar