torsdag 16 oktober 2008

En andra huvudströmbrytare

Mmm, det är så skön luft ute:) Var nyss o visade näsan på balkongen för att titta till mina blommor. Verkar vara kallt men inte frost, så jag hoppas de överlever en natt till. Sen har jag platsbrist :( Ingen aning var jag ska ställa dem. Förmodligen får de hitta plats precis vid balkongdörren, och jag måste skaffa en lampa så de får extra ljus...

Tyvärr så går min budget snart på minus, jag bör helt enkelt inte handla mer denna vecka, o helst inte nästa heller. Lite dumt då jag vill gå på jubiléet för Ingenjörssektionen och sista inbetalningsdag är 20:e oktober. Måste lösa in mitt bostadsbidrag i så fall (får inte det till kontot). Eller skippa festen helt och köpa ett par vettiga promenadskor istället. Valen är många och medel är få. Hade velat jobba helger också, det är så svårt att hitta tid i veckorna till jobbet för mitt bemanningsföretag. Försöker så gott jag kan iallafall, jobbade ju två dagar denna vecka.

Idag var det dock sovmorgon:) Jätteskön men inte vettig alls. Upptäckte också att en spisplatta slår ut strömmen i hela lägenheten. Denna gång kollade jag huvudströmbrytaren direkt, och inte som förra gången - antog att hela huset saknade ström när det blev tyst o mörkt hos mig, och sedan tog jag hissen ner till entrén som vanligt. Jag kände mig lite blond när jag kom på min inte alltför smarta slutsats:-P

Ikväll hade jag planer på att plugga men de gick upp i rök, fastnade framför datorn och letade efter katt-sminkning hela kvällen. Tur är iallafall att jag äntligen har hittat både videor och bilder på massa smink-exempel! Jag sökte helt enkelt på "cats musical", förstår inte hur jag har missat det innan. Nu har jag en bra video på hur man sminkar bara ögonen och näsa-läppar med om man vill, precis det jag vill ha: http://www.youtube.com/watch?v=rBY563zvubA Det dumma är att jag måste köpa eyeliner, har inte sånt hemma. Allt annat finns som tur är:) Ska provsminka mig i helgen tror jag.

Hittade dessa handgjorda rosor:
Har man för mycket fritid eller bara tycker sånt e kul så finns fler bilder på http://fishki.net/comment.php?id=42137 Det är ett fint sätt att ta vara på hösten:)


Till sist lite skräckinjagande saker (iallafall för mig) så här i halloweentider, titta på senaste tjuvtittat om annonsen i tvättstugan. Jag hade aldrig vågat gå ner där efteråt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar