lördag 11 oktober 2008

Helg är så skönt men alltid så kort

Tur jag har en dag till! Vädret skämmer tyvärr inte bort oss idag, det är grått men iofs fortfarande uppehåll.

Kom på idag att jag fortfarande inte har tecknat hemförsäkring sedan jag sa upp min förra, det var dumt att vänta med sånt. Men nu är det fixat, liksom en eftersökning av min vattenpipa som jag inte orkade hämta när jag var superbakis förförra söndagen.

Titta in på http://www.tjuvtittat.se/! Bildsamlingen förhöjer verkligen kvällen:) Väldigt lockande att sitta och bläddra vidare hela kvällen:-P

Förutom min stickning hittade jag ännu fler roliga saker man kan sitta och pilla med:) På http://www.byucostumes.com/ hittar man trevliga kostymer och bilder på sådana. Jag har redan köpt en kostym därifrån men funderar nu på att sy egen med hjälp av bilderna, verkar inte vara så svärt med tanke på att till de snygga kostymerna behövs det inte så mycket tyg ;-P Det får dock bli till nästa års halloween.

Denna, som Alice in Wonderland, ser rätt trevlig ut:) Och man kan säkerligen höja kvalitén på den genom att sy själv.

Villan, vår studentpub, har maskeradtema nästnästa lördag. Planerar använda min fina kattklänning då:) Det jag måste hitta nu är hur man sminkar sig för att se ut som en katt, men inte i hela anskitet, jag vill bara ha ögonen och näsan markerade. Hittils har jag kollat igenom youtube, googlat och letat på olika sidor med kroppsmålning. Men inte hittat nåt vettigt ännu. Förslag?

Det kanske kommer några bra tips på vina-kvällen idag, vindruvor och chips finns framme, ska bara ge fart för förslag:-P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar