tisdag 7 juli 2009

Skissa

Morgonen börjades med harklandet och hostandet och en shot med hostmedicin. Sedan satt jag och svettades men vågade inte öppna korsdrag. Sen kom jag på att jag kanske kan ta på mig massa kläder istället. Så nu sitter jag, svettas, men har iallafall balkongdörren öppen, vilket är lite skönare.

Vid klockan ett ställde jag fram det här:

Min kära ritstativ. Efter tre timmar fick jag ihop en skaplig bild, dock inte på det som visas på skärmen utan porträtt av en vän. Tiden springer iväg när man väl sätter sig och börjar skissa, men roligt är det och ger man en sådan bild i present brukar det uppskattas. Som jag känner mig själv kommer jag inte orka vänta i ett helt år, utan det får bli något tillfälle ganska snart. När bilden når sin framtida ägare kommer jag visa den;)

//I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar