lördag 11 juli 2009

Brangelina

För att koppla av lite har jag fått för mig att rita av Angelina som just nu finner sig som bakgrundsbild på datorn. Jag är glad och lite skrytsam med resultatet, dock är jag inte helt klar, kommer nog ta några fler timmar. Sedan har jag råkat på en penna som har fungerat bättre än de första gångerna jag har ritat, lite trevligt.

Nästa inköp/önskesak är sådana färgpennor som går att "sudda ut" med vatten så att teckningen ser ut som akvarellmålning. Hade varit kul att få leka med det lite.

Ni ska få en titt på det påpbörjade arbetet iallafall:)

Originalbilden

Hittils uppnådda resultatet
Working process

Återstår såklart några timmar till, speciellt håret kommer jag bråka länge med... och då är det bara avritat från bilden. De personer som har suttit modell för mig har verkligen haft tålamod. Dessutom blir resultatet varierande eftersom man inte kan sitta och hålla min i tre timmar. Därför är avritningar från bilder enklast, även om det är roligt att få rita av någon "live". Nu är skrytmåsen nöjd, ska lägga mig!

//I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar