lördag 18 juli 2009

Regn

Okey, klockan är inte ens elva och skyfallet har redan börjat. Träning vid tolv, ska man simma dit eller? Hmm... Iofs att skåda regnet inifrån lägenheten är ganska mysigt ändå.. har ju inte regnat såhär mycket på ett bra tag..














Annars gjorde jag "värsta misstaget" och jobbade både torsdag och fredag.. vad varmt och skönt det var, det blåste ju saharavindar!

Aja, värre än så var det annars inte. Började torsdagen med att baka scones på morgonen, så frukosten på jobb var god för en gångs skull. Och i fredags slutade jag en timma tidigare för att, just det, det är fredag och jag får:) Men visst, lönen blir väl inte den största möjliga. Har överhuvudtaget misslyckats med att bygga någon buffert. Däremot har jag nog varit ledig mer än någon av somrarna sedan jag började jobba.

Fick hem en lapp om påbyggnadsprogrammet till civil och inåg att det får antingen vänta till nästa år eller så blir det inte av alls. Kravet på färdigskrivet exjobb i september gör mig inte glad precis. Med alla tentor som ska klaras i augusti är det framskjutet till hösten då jag förhoppningsvis kan ägna mig endast åt det.

Inte så förvånad över att tiden bara springer iväg, när man har mycket inplanerat blir det inte så mycket tid emellan..

Förresten så får jag extra träning i att läsa baklänges och spegelvänt, min mobil tycker inte längre att det är kul att visa bilden på ett normalt sätt:

//I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar