tisdag 14 juli 2009

Ordnat

Nu känns det som att det mesta är ordnat och jag kan andas lugnt. Det sista jag ska fixa inför flytten är väl bredband och elnät samt elleverantör. Det var sjukt längesen jag hade koll på det här med el och så.. Var fasen börjar man? Hur vet jag vem som är nätägare på min adress? Duhh.

Annars är jag adressflyttad, uppsagd på mitt bredband osv, bra bra:) Idag ringde jag ockå ett par samtal som innebär att jag lugnt kan ägna mig åt mina tentor nu och blir väl förhoppningsvis klar ingenjör någon gång i slutet på hösten. Grejt! Plugga plugga pluggaaa...

Om någon vecka blir det en resa till hemlandet också, lite pirrigt är det. Dessvärre kommer jag behöva ta med tonvis med böcker:( Får väl satsa på en outfit som håller, hehe. För att klara mina tentor är faktiskt viktigast.

//I

3 kommentarer:

  1. Ina, öresundskraft levererar och äger nätet i helsingborg, du måste betala lite kronor till dem om dagen, sen plusar du på elen också. :)

    SvaraRadera
  2. Aaa, jo. Men när jag skulle fylla i blankett för själva elleverantören ville de ha nätägare samt områdes-id, som jag inte har nagon aning om. Men det blir väl att fråga sig fram..

    SvaraRadera
  3. Borde stå på fakturorna väl? Eller ett telenr i alla fall, annars borde det vara väldigt konstigt.

    /Mac

    SvaraRadera