söndag 10 augusti 2008

Inner peace..

Trots att jag har en hel del annat att tänka på så kan jag inte låta bli att oroa mig för framtiden.

Det jag vet är att jag vill bo på västkusten eller i västsverige. Jag vet inte varför det är så, men jag känner mig mer bekväm på den delen av kartan. Och det finns ju all möjlighet till det: helst hittar jag jobb i Hbg, men funkar inte det så letar jag i Gbg och pendlar hemifrån Borås. Mamma blir glad iallafall. Sista utvägen är att jobba i närheten eller i Borås. Sen, om jobbet tvingar till att jobba på andra ställen, så kommer det inte göra så mkt bara man slipper pendla långt eller bo där alltför länge.

Jag har nog blivit lite kär i denna staden. Eller snarare blixtförälskad när jag hade vägar förbi för två år sedan. Havet, snygga bilar, snygga människor. Inte undra på varför den kallas sundets pärla. Och jag har inte riktigt förstått om det är olycklig kärlek eller ett långvarigt förhållande.

Jag har i varje fall inte hittat en lägenhet som är på lagom avstånd från centrum och med en trevlig hyra. En bostadsrätt här kan jag drömma länge och väl om, som student har man inte möjlighet till sån lyx, speciellt inte vid kusten. Och det är väl den andra delen av mina framtida bekymmer. Kanske de löser sig när man hittar någon man älskar och litar på. Men det är jag långt ifrån känns det som.
Jag vet inte riktigt om jag längtar till det. Vad är ett förhållande? Det minns jag inte ens.

Än så länge bör jag koncentrera mig på tre månader framåt i tiden: tredje och sista året på Campus, två kurser i Lund och extrajobb med 1,5 timmar i pendelavstånd. Min kropp visar avsky för de gamla pågatågen. För det är dessa jag får åka med på sistone. Ibland längtar jag till att få vara en miljöbov och få köra en bekväm bil utan en massa störande människor som tar plats.

En till sak jag ska koncentrera mig på är FlyING (en festlig tillställning i Hbg där lundarna kommer på besök och tävlar med oss). Där börjar det gröta ihop sig lite i mitt huvud. Mycket småsaker, stora saker och allt runtomkring att tänka på och hoppas på det bästa. Bara en månad dit nu. Längtar.. (till it's over)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar