onsdag 20 augusti 2008

Duktig

Imorse har jag trotsat den morgontrötta sömntutan som finns i mig och bakat scones till frukost på skolan. Halv tio var jag där och det är ändå ganska tidigt för att vara mig. Det var det värt måste jag säga, scones och grädde är himmelskt gott, dock väldigt onyttigt. Man kan inte vara nyttig jämt, så är det! Lite belöning för långa dagar på skolan:)

Idag har vi äntligen köpt tröjor som ska till tryck senare. Resten får göras imorgon. På väg hem såg vi en sån bil som hade hela bakaxeln vriden och trasig, förmodligen har ägaren lyckats köra in i refugen på vägen. Tycker synd om den söta bilen. Ska jag nånsin skaffa en snabb bil ska det vara en sådan eller en liten liknande. Gillar rumpan på bilen men inte riktigt nosen. Det finns iofs massa möjligheter att göra om den till något snyggare, fixa lite snygga kjolpaket och accessoarer så blir bilen en stjärna:) Och den måste vara metallicröd, djuprött ska det vara. Sen är jag nöjd:)

Än så länge är jag glad för min rostbestrukna racercykel med fyra fungerande växlar:P Det går assnabbt till skolan med den, speciellt i nerförsbacke. Det enda är bara att det inte finns något direkt regnskydd när man åker på den, ungefär som en cabbe utan tak:P Lyx!
* * *
Fastnade på www.room.se och hittade denna snygga lampa. Än så länge finns det ingenstans jag kan ha den, men jag kan definitivt tänka mig att hitta plats till den när jag flyttar till något större. Det finns motsvarigheter i formskuren plast eller papper men är inte alls lika snyggt. Den kan man få för 325 kronor. Tycker dock att det mesta i möbelväg är ganska dyrt och utbudet på hemsidan är inte jättestort. Finns såklart fler saker ute i butikerna och man kan hitta mostvarande produkter på Bolagret på Väla, oftast mycket billigare.

Mitt hjärta klappar dock fortfarande för Mio:s soffa Hollywood XL. Den ser så stor och bekväm ut. Någon dag ska jag hitta den i butik också, för att se om den är lika bekväm som den ser ut.

www.pid.se finns det en till önskemöbel, som iofs kräver sin plats och kostar en slant men ser mysig och bekväm ut. Det finns mycket mer som jag gillar just därifrån, men jag får nog sluta dreggla för idag:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar