onsdag 13 augusti 2008

Fattiglapp

Trist nog har jag lyckats lägga lite för mycket pengar i slutet av förra månaden, vilket resulterar i att jag försöker göra innehållet i mitt kylskåp så intressant som möjligt för att slippa handla. Jag jobbar över för att inte lockas in i affärerna och jag betalar med mynt som jag har i min "sparbössa" (glasskål med mynt som jag tyckte tog för mkt plats i plånboken). Vet inte varför, men det känns alltid lite generande att betala trettio-fyrtio kronor i mynt. Det är liksom opraktiskt och har en dust av en fattig student över sig.

Det är nog första gången jag har hamnat i ett sånt pengaebb. Har iofs flera som är skyldiga mig, men den ena är min tonårige bror som inte jobbar och inte förstår sig på att spara och den andre är en god vän till mig som inte kommer ha några pengar själv innan löning.

Just nu är det iofs lugnt, kylskåpet är förhållandevis fullt, frysen är proppfull och jag är duktig på att laga mat. Ska bli kul att se hur man klarar sig de sista dagarna innan lönen. Det som är jobbigast är väl mitt lilla shoppingberoende. Fast nu har jag tänkt till lite och sparat flera nya par skor som jag kan börja använda till hösten. Då känns det inte så farligt ändå. Och kläderna har jag inte börjat tröttna på ännu.

Flera spartips välkomnas:) Och nu är det fika/frukost på jobb! Ska se hur det går att laga havregryn i mikron. Aldrig gjort innan... Wish me good luck:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar