tisdag 19 augusti 2008

Mums för äckelflugor ..eller?

Min lägenhet har blivit invaderad av äckelflugor igen. Bananflugorna kommer ut så fort man har misskött sig det minsta och lämnat en matbit framme. Då frodas de och sesdan sitter i flockar runt kylskåpet i väntan på mer mat. Försöker svälta dem nu med att vara noga och diska och plocka bort all kompost.

Idag tog jag ut mitt dåliga samvete, kompostspannen som har stått ute i flera veckor. EWWW vad det kan lukta illa! Rekommenderar att inte vänta med sånt. Nu är den diskad och torkar. Nästa gång blir det tömning minst varje vecka.

Det är dock inte så lätt att ha koll på allt sånt runt omkring sig när man är sju-åtta timmar i skolan och pluggar. Snart är mitt kylskåp tomt, och sånt händer inte ofta! Det som är nytt är mjölken, den surnar fort nu när det är rötmånad, och jag har tänkt baka lite scones. Därför är det bra med färsk mjölk. Och inte titta i kokböckerna. För det är då min kyl blir full med saker som jag inte äter upp. Som blir mögelodlingar och får åka ner i soptunnan. Som jag glömmer bort att tömma. Slutsats: kokböcker ska brännas på bål!

Nej usch, slutpratat om sånt otrevligt.
Imorgon ska det iallafall bli goda, nybakade, doftande scones till frukost:)
Det är nästan så att jag ser fram emot att sitta och plugga i ett antal timmar till.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar