onsdag 31 december 2008

Dagen inför det Nya Året

Boken jag fick i julklapp (Är det någon där av M. Keyes) lästes ut igår natt, hade bara några sidor kvar och ville veta hur allt slutade, så det fick gärna ta lite extra tid från min sömn. Den var bra, spännande och lätt att sträckläsa när man kunde. Jag är tyvärr den som inte kan slita sig från en bra bok, så det var nog tom. bra att den tog slut:)

Idag ska jag snygga till gästtoan hemma, spacklade och slipade väggarna i dagarna och idag var det så dags att måla allt vitt, vitt. Första lagret är klart och om en och en halv timma kan jag lägga på det andra lagret med färg, då ska det se heltäckande vitt och jämnt ut och jag blir nöjd. Förfärligt nog börjar jag känna av förkylningssymptom, kli i näsan och bomullsvadd i öronen - vill verkligen inte börja det nya året med en dunderförkylning. Önskan är att jag blir klar med det jag har påbörjat och hinna förbereda till proven nästa vecka. Tiden försvinner verkligen..

Här blir det inga vilda parties ikväll, bara en lugn kväll med famlijen, en middag, lite skumpa och där blir det nog bra. Orkar man så kanske det blir utgång, men något säger mig att jag kommer somna lite efter midnatt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar